Prikkelsis het weblog van Vorm en VentVorm en Vent / Roel Klaverstijn: Grasweg 83 | 1031 HX Amsterdam
Telefoon 06 5050 1299 | E-mail roel@vormenvent.nl |
||||
De site van Vorm en Vent werd gelanceerd op 20 maart 2009 en is dus precies online! |
||||
De toekomst is mobielDoor de komst van de smartphone is iedereen overal online. Het gebruik
van mobiel internet is nu al groter dan het gebruik van internet op de desktop PC. Responsive webdesign (RWD) is een methode voor het ontwikkelen van sites die een optimale gebruikservaring op verschillende schermgrootten creëert. Bij sites die volgens RWD zijn gebouwd worden tekst, plaatjes, video en opmaakelementen automatisch geschaald en gepositioneerd, afhankelijk van de grootte van het venster (op laptop en PC) of de grootte van het apparaat (op smartphone en tablet). Momenteel werkt Vorm en Vent aan een responsive webdesign voor Creapolis. |
||||
Blauw is het nieuwe groenAEB (Afval Energie Bedrijf) heeft de ambitie zich te ontwikkelen tot een duurzaam energie- en grondstoffenbedrijf. Om deze transitie te kunnen verwezenlijken, wil AEB verzelfstandigen. Daarmee moet AEB afstand nemen van de huidige huisstijl, die eigendom is van de gemeente Amsterdam. Vorm en Vent is gevraagd, in een pitch met twee andere bureaus, een voorstel te doen voor een nieuw logo voor AEB. Meer |
||||
Preview: de AgressieboxDe Agressiebox is een online leerprogramma dat baliemedewerkers helpt om te gaan met agressie en geweld. De gemeente Amsterdam, de Belastingdienst en ABN Amro maken al gebruik van deze box. De Agressiebox is ontwikkeld door Creapolis Media. Meer |
||||
Veneca Jaarbericht 2012De Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca) heeft Vorm en Vent gevraagd een voorstel te maken voor het Veneca Jaarbericht 2012. De omvang van het verslag is 48 pagina's. Het formaat is 135 mm x 200 mm. Het Veneca Jaarbericht verschijnt begin mei. Full spreads after the jump. |
||||
Do the green thing met WantogoWantogo, het mobiliteitssysteem voor zakelijk Nederland, positioneert zich steeds meer als groene partij in de wereld van vervoer. Momenteel werkt Vorm en Vent aan de website. Hierboven een eerste indruk. |
||||
Het derde NOVMIdentiteit voor het derde Nationaal Onderzoek Verandermanagement. Kwaliteitsonderzoek (Q) naar het veranderpotentieel van organisaties in Nederland. Opdrachtgever: InterMaat – Masters in Change. Boven: het logotype van Het derde NOVM. |
||||
Potboiler's PlanetSelf-commissioned. Een potboiler is een boek of een schilderij dat alleen gemaakt is om de schoorsteen te doen roken. Het zijn vaak vaardig, op de automatische piloot, geschilderde landschapjes. Piet Mondriaan is misschien wel het meest aansprekende voorbeeld van een kunstenaar die geruime tijd van zijn potboilers leefde. |
||||
Nieuwe identiteit voor Creapolis MediaCreapolis Media ontwerpt en produceert interactieve en innovatieve applicaties en simulaties ter ondersteuning van training, opleiding, coaching, communicatie en HRM-processen. Door de oprichting van een vestiging van Creapolis Media in Zuid Afrika ontstond de behoefte aan een nieuwe visuele identiteit. Als basis voor de identiteit heeft Vorm en Vent gekozen voor een eenvoudig grid en een klassieke letter. Het grid biedt de mogelijkheid tot implementatie van nieuwe vestigingen. De letter Garamond, gezet in kapitalen, ondersteunt de klassieke toon in de naam Creapolis en accentueert de academische achtergrond van de medewerkers. Meer |
||||